2016. április 12., kedd

Fokhagymás-kakukkfüves burgonyatornyok



Igen, tudom, és biztos tudjátok Ti is, hogy milyen hihetetlen sokféle és egészséges köret van a krumplin és a rizsen kívül, tele velük az internet, de hát mit csináljak, ha az én Népem  hétvégente nagyon elszomorodna, ha egyik nap se lenne a hús mellé krumpliköret, hanem mindenféle zöldségek meg magok, meg babok, meg borsók és répák. Lehet az is, persze, csak nekik legyen krumpli. Egyszerű ez. 
Csak nagyon unalmas. 
És akkor a püré, meg a hasáb, meg a steakkrumpli helyett lett most ez a torony, finom, kicsit persze macerás, de egy darabig nem lesz unalmas, az ízekkel meg lehet játszani.

Hozzávalók: (12 tornyocska, nálunk elfogyott a kacsamellhez)

Kb. 1,5 kg közepes, hosszúkásabb krumpli
6 dkg + 2 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma
kakukkfű
2 kk. só

A krumplit megpucoltam és uborkagyaluval szép vékony (kb. 1 milliméteres) szeletekre  vágtam egy mélyebb tálba. Már szeletelés közben  itattam le róla a nedvességet konyhai papírtörlővel. 
A vajat felforrósítottam, belereszeltem a két fokhagymagerezdet, hozzákevertem kb. egy evőkanálnyi friss kakukkfüvet,  2 kk. sót, a krumplira öntöttem és jó alaposan átforgattam (kézzel a leghatékonyabb) hogy alaposan bevonja a szeleteket.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem, a  muffinsütőt kibéleltem a kis kapszlikkal, az aljukat megkentem a külön felolvasztott vajjal, ne ragadjon bele a krumpli, és belerakosgattam a karikákat. Nem kell persze egyenként szórakozni vele, hiszen úgyis összetapadnak, meg a vékony szeletek hajlékonyak is, a lényeg, hogy belül maradjanak  a formán, és a tetejét pedig még nyugodtan lehet tornyozni, összesülnek, nem csúszkálnak szét.
Kb. 40-45 perc kell, hogy szépen megpiruljanak a szélek, akkorra már a tornyocskák belseje krémesre és puhára sül. És igen, más íze van, mintha ugyanilyen ízesítésű krumplipürét vagy steakkrumplit készítenénk. 

A recept innen, pár változtatással.
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails