2015. július 16., csütörtök

Fehércsokis-málnás macaron és Elektrolux Assistent teszt




Ahogy két korábbi bejegyzésben is említettem az Elektrolux Hungary felkérésére teszteltem a szépséges konyhai robotgépüket: igen, valljuk be, mindannyian, akik szeretünk főzni, és sokat vagyunk a konyhában, nemcsak a hasznosságot nézzük egy konyhai eszközben, hanem azt is, hogy hogy néz ki. Nos, én egy krémszínű gépet kaptam tesztelésre, igazán elegáns a fém kiegészítőkkel és alkatrészekkel, de legalább ilyen gyönyörű a bordó vagy a fekete is, a sötétkékről már nem is beszélve, ami speciel az én sötétkék konyhabútoromhoz például tökéletesen passzolna...
A külső mellett a a következő  benyomást szerintem a súly adja: a gép nehéz,kifejezetten súlyos,  rengeteg, tartós fém alkatrészből áll össze, a külső borítás is fém, nem műanyag, és ennek jelentősége van a működéskor is: nem kell félni, hogy leugrál a konyhapultról.
Még mindig a külső: amikor bekapcsoljuk, a kar alsó részén elhelyezett led megvilágítja a  keverőtálat: nemcsak praktikus, hanem klassz látványelem.
Van kisebb és nagyobb keverőtál hozzá, a szokásos krémkeverő-, habverő- és dagasztókar, tartozék a húsdaráló és négyféle szeletelő- és reszelőfej. Nagyon egyszerűen, de stabilan illeszthetőek a géphez, ugyanilyen egyszerűen cserélhetők és moshatók.
Mondanom sem  kell, hogy ilyen teljesítménnyel akár szeletelünk ( én cukkinit savanyítottam, ahhoz vágtam fel pillanatok alatt vékony karikákra a zöldséget) akár dagasztunk (a két előbbi bejegyzésben), akár macaronhoz ( meg Rákóczi túróshoz) verünk habot, pillanatok alatt elkészülünk.
Mint minden álló gép, alapból nagyobb mennyiségek feldolgozására készült elsősorban (az én álló Kenwoodom is jobban szereti a 6-8 személyes adagokat), de a macaronhoz való 3 tojásfehérjét már gond nélkül felverte, a krémkeverő karral egyensúlytésztát kevertem ki kisebb adagban, és 30 dkg lisztből készült kelt tésztát is el tudta kapni a hihetetlen erős dagasztókar. Jobb már nem is lehetne, csak akkor, ha van hozzá egy késes aprító feltét, és egy fagyikészítő kiegészítő. A személyes és elfogulatlan véleményem, hogy mindenben kiállja az összehasonlítást a nagyonsztárolt amerikai versenytársával - annál viszont sokkal kedvezőbb áron itthon is megvásárolható.



A macaron a szokásos recept szerint készült:

90 gr tojásfehérje (ez kb. 3 közepes tojást jelent)

25 gr cukor
200gr porcukor
110 gr mandula

részletesen leírva itt, plusz céklaport használtam színezésre, 1csapott  kávéskanálnyit.

A töltelék:

-10 dkg jó minőségű fehércsoki (én most Tesco Finest White Cooking Chocolate-ot használtam és tökéletes)
0,5 dl tejszín
sűrű málnadzsem



A fehércsokit apró kockákra vágtam, a tejszínt mikróban felmelegítettem, a csokira öntöttem és fél perc múlva simára kevertem. Hűtőbe raktam és hűlés közben többször átkevertem. Kb. egy óra alatt érti el a habzsákból nyomható állagot, ekkor még kicsit kézimixerrel fel is vertem.
Csak kevés krémet raktam egyszerre a habzsákba, mert a fehércsokis ganache borzasztó olvadékony, a többi várt a hűtőben, míg töltöttem a macaronokat. A krémből minden fél macaronra egy kicsike pötty került, ezt kanál hátával elsimítottam - ez védi meg attól,hogy a málnadzsem eláztassa a macaronok tésztáját. Ezután  minden második felet körbenyomtam a krémmel, középre pedig málnadzsemet raktam.
Egy napi érlelés után: macaron heaven.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails