2015. március 17., kedd

Sült zeller-krémleves



A múlt heti sült zöldségekből végül a zellerre esett a választásom, nem mintha nem lenne mindegy, mert a gyerekek a nyers sárgarépán kívül úgysem esznek meg semmilyen gyökérzöldséget - így aztán övék volt a húsleves alap, miénk pedig ez a szuper leves: a zeller édes, karamelles ízéhez tökéletes volt a narancsos olívaolaj és a friss kakukkfű. Én bármennyit megtudnék belőle enni, és ha van valamilyen semleges ízű kruton is hozzá, hétközben ebédre nem is kell több.


Hozzávalók (2 személyre)

25 dkg zeller, tisztítva
1 kisebb krumpli
1 kk. tengeri só
5-6 dl húsleves
1 tk. kakukkfű
2 ek olívaolaj ( narancsos vagy fél narancs reszelt héja)
1 dl tejszín

A zellert és a krumplit ujjnyi vastag szeletekre vágtam  és egy tálban, folpackkal letakarva 4 percig 800 watton pároltam a mikróban. A levet leöntöttem róla, megforgattam az olívaolajban, sóztam, megszórtam a kakukkfű felével, és sütőpapírral bélelt tepsiben 200 fokon 20 perc alatt megsütöttem.
A húslevessel és a kakukkfű másik felével (és a reszelt narancshéjjal, ha sima olívaolajat használunk)  összeforraltam, botmixerrel pürésítettem, közben hozzáadtam a tejszínt is, és még egy percre visszatettem a tűzre.
Kis tejszínnel, narancsos olívaolajjal locsoltam, és a kertből kevés, már éledező kakukkfűvel megszórva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails