2015. március 5., csütörtök

Lassan sült oldalas szárazpácban



Már régóta készültem valami jó csípős-mázas pácolt oldalast sütni, de azután úgy gondoltam, le a sütő rendszeres nyitogatásával, kenegetéssel és lesegetéssel, keressünk valami más megoldást. Így döntöttem a száraz pác-lassú sütés kombó mellett és nem bántuk meg. Kellett hozzá persze egy klassz,igazán  húsos oldalas, ami a lassú sütés miatt vajpuha és omlós lett, és tökéletesen átjárta a száraz pác, ráadásul finom, vékony kérget is képezett a tetején, de nem égett meg az alacsony hőfokon. Mellette kész lett a fűszeres krumpli is, de remélem legközelebb már majd kinn lehet grillezni hasonlót...
A szárazpác összetételénél ez a poszt volt a kiindulópont, de nagyjából mindenki döntse el maga, milyet szeretne, ami biztos az a só-bors-paprika-chili-barnacukor alap - a cukor ad kis ropogós-karamelles karaktert a pácnak, egyáltalán nem lesz édes jellege a húsnak, nem szabad kihagyni szerintem.

Hozzávalók:

kb. egy kilós húsos oldalasdarab
10 gr őrölt pirospaprika
10 gr durvaszemű füstölt só
fél kk. frissen őrölt bors
1 tk barnacukor
2 tk. kakukkfű
1 kk. őrölt rozmaring
fél. kk őrölt chilipor
4 szárított chili
kevés olaj

A pác hozzávalóit elkevertem, a húst átkentem kevés olajjal és megszórtam a páccal mindkét oldalát. Egy óra álldogálás után 130 fokos sütőbe raktam és 4 órán keresztül sütöttem.
Az utolsó fél órában raktam mellé a steakkrumplit (recept itt), ekkor 200 fokra felvettem a sütőt, de a húst duplán hajtott alufóliával letakartam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails