2015. január 27., kedd

Naan kenyér




Már jó pár  éve adós vagyok ezzel a recepttel, mióta a csirke tikka masala felkerült a blogra, amit tavaly egy másik indiai eredetű étel, a mughlai csirke taszított le a trónjáról nálunk. Szóba se kerülhet, hogy ilyenkor rizs legyen a köret, tehát nagyjából fejből megy a naan kenyér, a Szakácsok Könyve receptje alapján, mondanom sem kell, hogy alapból duplázva a megadott mennyiségeket. Nálunk jobban csípik a sok kisebb kenyérkét, de nyugodtan lehet 6-8 nagy kerek lepényt is sütni ebből a mennyiségből. A kész naan jól fagyasztható, mikróban is melegíthető a hűtőből, és az is előfordult már, hogy az utolsó pihentetési fázis éjszaka hűtőben zajlott, így ebéd előtt csak ki kellett venni átmelegedni, átgyúrni, és már lehetett is sütni.

Hozzávalók:

3 dl víz
2 gr porélesztő (vagy 1 dkg friss élesztő)
50 dkg liszt
10 dkg joghurt
8 gr só
2 tk sütőpor
néhány ek.olaj vagy tisztított vaj  a gyúráshoz és a formázáshoz

kevés olvasztott vaj, petrezselyemzöld vagy aki szereti, korianderzöld

Egy mélyebb tálban a  liszt felét elkevertem az élesztővel és a vízzel, és letakarva állni hagytam. Ezután hozzáadtam a sütőporral és sóval elkevert maradék lisztet és a joghurtot, villával összedolgoztam (nagyon ragad), alul és körben beolajoztam, 15 percig újra pihenni hagytam. Kiolajozott munkalapon plusz egy ek.olajjal fél percig átgyúrtam, megint 15 percig pihentettem.
Újabb, egy perces gyúrás következett, ezután pedig két evőkanálnyi gombócokra osztottam, átkentem pici olajjal és kiolajozott munkalapon vékony lapokká nyújtottam - tradicionálisan könnycsepp alakúra nyújtják-húzkodják. Felforrósított teflonserpenyőben sütöttem, megfordítani akkor kell, amikor a felső oldalán megjelennek a hólyagok - ekkor már szép pirult az alja is. A másik oldalát már elég egy percig sütni.
Kisülés után kentem meg kevés vajjal és szórtam meg petrezselyemzölddel.

1 megjegyzés:

Zita írta...

Mi annyira szeretjük a naant, hogy chili con carne-hoz is ezt esszük. Igazi multikulti kaja. :-D

Related Posts with Thumbnails